زرد نویسی کسب و کار من است!

دانشجویِ معماری که از بدِ روزگار به نشریاتِ زرد پناه آورده و رنگ اش، زردِ قناری شده است.

زرد نویسی کسب و کار من است!

دانشجویِ معماری که از بدِ روزگار به نشریاتِ زرد پناه آورده و رنگ اش، زردِ قناری شده است.

توضیحی ندارم براتون استاد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

استیج واقعی اینجاست!

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۲۲ ب.ظ

 

استیج واقعی اینجاست!


س.ع.ی.د

 

جلوی مرکزهای تجاری، تالارها و یا پیاده­روها، تنها یا گروهی ساز می­زنند. اگر کارشان را خوب بلد باشند که عده زیادی دورشان جمع می­شوند و معمولا کاور گیتارشان، پر است از اسکناس­هایی که تماشاگرها در ازای موسیقی‌شان، آن ­تو می­گذارند. بعضی­هاشان، عشقِ موسیقی داشته­اند و به ­خاطرش از شهرستان‌شان دل­کنده و کوچیده­اند به تهران؛ برای ساز زدن؛ کف خیابان...! رسمی قدیمی که از بزرگان موسیقی دنیا به جای مانده است. زمانی بی­بی­کینگ، سازش را برمی­داشت و می­رفت کنار خیابان می­نشست و... احتمالا گیتار عزیزش را می­گذاشته روی شکم گنده­اش و با آن دست­های جادویی و انگشتر طلا، مردم را با سیم­های لوسی، هاج­ و واج می­گذاشته...! به پیشینه این سنت با ارزش در کشور خودمان که نگاهی بیاندازیم، می­رسیم به فریدون فروغی! مردی که خیابان و مردم­اش را ترجیح می­داد به استیج...! از قدمت موسیقی خیابانی و موزیسین­های بزرگی که در خیابان­ ساز زدند، می­گذریم و می­رویم سراغ آدم­هایی که این­ روزها در خیابان­های پایتخت، ساز می­زنند... مهرداد مهدی، جلال منظوری­فرد، بردیا تقی­زاده، بچه­های گروه پلاک 60 و موسیو، کسانی هستند که پای حرف­ها و خاطره­های شنیدنی­شان از موسیقی در خیابان، نشستم.  

 

اکباتان

هر گوشه­ای از این شهر بزرگ، هر پارک، بوستان و هر جای دنجی، استیجی محله­ای و کوچک است؛ محلی برای  نوجوان­ها که معمولا دور هم جمع می­شوند و به قول خودشان: «رپ می­کنند!» معمولا پاتوق­شان، پر است از گرافیتی و نقاشی­های عجیب و غریبی که نشان از حرف­ها و اعتقادهاشان دارد! تصمیم گرفتم به شهرک اکباتان بروم؛ سراغ بچه­هایی که استیج خودشان را دارند و طرفدارهای­شان، دوست­ها و بچه­محله­ها­شان هستند. از ایستگاه ارم سبزِ مترو، می­زنم بیرون و از زیر پل می­روم سمت شهرک... فاز یک... پرس و جو از آدم­های شهرک اکباتان، می­رساندم به فاز سوم شهرک. جایی که به گفته بسیاری از اکباتانی­ها، پاتوق اصلی رپرهای شهرک است. حجم بتنی بزرگی که شبیه به یک موتورخانه است، جلویم سبز می­شود. دیوار شرقی­اش، شروع گرافیتی و راهنمای ورود به محوطه اصلی است. دنباله نقاشی­ها را می­گیرم و می­رسم به محل اجرای رپرهای اکباتان... شبه استیج­ گرافیتی شده‌شان هست، اما خبری از خودشان نیست! چند نفری که از آن­جا می­گذرند، اظهار بی­اطلاعی می­کنند، اما حرف­های یکی­دو نفر از اهالی آن­جا، مستندتر به نظر می­رسد. آن­ها می­گویند: «چند وقتی است که از ورود بچه­ها و جمع شدن­شان، جلوگیری می­کنند و حتی چندباری هم، آمده­اند و به­زور، بیرون­شان کرده­اند!» اولین انتخاب­ام برای گپ و گفت با بچه­هایی که در محوطه شهرک خودشان، اجرا می­کنند به بن­بست می­رسد!

 

استیج خالی

چند وقتی است که مسئول­های مرکز تجاری چهارسو، طبقه چهارم این مرکز فروش وسایل ارتباطی را در اختیار بچه­هایی گذاشته­اند که تا پیش از این در خیابان، ساز می­زدند. به گفته آن­ها، روزهای پنج‌شنبه، طبقه چهارم چهارسو، کاملا در اختیار موزیسین­هاست. فرصتی خوب و محترم از طرف مسئول­های مجتمع _ البته جدای از جنبه تبلیغاتی برای مجتمع و مغازه­های­اش _ که در اختیار موزیسین­ها قرار گرفته تا آن­ها ­بتوانند در کنار هم، برای مردم ساز بزنند و از طرفی، فضای خوبی هم برای رقابت، شکل بگیرد. پنج­شنبه عصر، هم­راه می­شود با آسمانی کدر و گرفته، وزش باد و هوایی پر از گرد و خاک، و البته بارشِ باران...! وارد مجتمع می­شوم و یک­راست می­روم، طبقه چهارم. سالنی سوت و کور... جز نگهبان و یک پیانوی سفید، هیچ­چیز دیگری در سالن نیست! هیچ­کدام از چیزهایی که در مورد مجتمع، روزهای پنجشنبه، موزیسین­های خیابانی و اجرای زنده، شنیده بودم، درست نبود و این بار هم به بن­بست رسیدم! نگهبان جلوی پله­برقی می­گوید: «روز سه­شنبه، چند نفر از وزرات ارشاد تشریف آوردند و به ما اعلام کردند: «دیگر حق ندارید در این مکان به هیچ احد الناسی، اجازه اجرا بدهید!» آن­ها مدعی شدند که هیچ موزیسینی بدون مجوز، حق اجرا ندارد!»

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۳۰
sEEd ZombePoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی